KÖPVILLKOR

PRISER OCH BETALNING

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.
Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Alla priser på lakrits.se är i SEK (inklusive moms).

GDPR

Den 25:e maj 2018 trädde nya dataskyddsförordningen i kraft. Vi och våra partners jobbar efter denna princip och följer det nya reglementet.

INTEGRITETSPOLICY

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

LEVERANSER

Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

EJ UTHÄMTADE PAKET

För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150SEK inom EU och 300NOK för returer från Norge.

RETUR/ÅNGERRÄTT

Returrätten gäller INTE konfektyr/godis med hänvisning till Konsumentverkets allmänna rekommendationer för livsmedel.
För övriga varor har du 14 dagar på dig efter att du mottagit ditt paket att retunera den till oss.

Du som kund står för returkostnaden själv. Returen ska skickas spårbart till följande adress:

Haupt Lakrits AB
Rörvägen 60
13650 Jordbro

ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

TVIST

Om du frågor rörande reklamationer, din ångerrätt eller andra frågor som rör din beställning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.
Du som är konsument kan även vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) via arn.se eller per post till Box 174, 101 23 Stockholm. Vid eventuell tvist följer bolaget ARN:s rekommendationer.
Som konsument har du även möjlighet att klaga vi EU:s webbaserade plattform för tvistlösning som du når vi a https://ec.europa.eu/consumers/odr.
Tvist mellan företag avgörs av allmän domstol.
Logga in